tipy na výlety

Rožnov pod Radhoštěm > Radhošť > Pustevny > Trojanovice-Ráztoka > Frenštát pod Radhoštěm

Pustevny - Radhošť - Beskydy

Délka 25,5 km, středně náročný výlet

Na výlet se vydáte z Masarykova náměstí v Rožnově pod Radhoštěm. Následovat budete červenou značku až na horu Radhošť. Na jeho vrcholu najdete kapli sv. Cyrila a Metoděje, televizní vysílač a Horský hotel Radegast. Z vrcholu budete pokračovat hřebenovkou na Pustevny kolem sochy Radegasta a vyhlídkového altánu Cyrilka. Na Pustevnách zaujmou především lidové stavby Maměnka a Libušín. Z Pusteven pokračujte dále po modré značce až k hotelu Ráztoka. Nezapomeňte se stavit ve zdejším unikátním lanovém centru v přírodě Tarzanie pany Michny. Jde o největší lanové centrum v ČR! Do Frenštátu pod Radhoštěm pokračujte po červené.

Beethovenův Hradec nad Moravicí

Hradec nad Moravicí - červený zámek

Délka 5 km, nenáročný výlet

Městečko Hradec nad Moravicí tvoří vstupní bránu do malebného údolí řeky Moravice, jehož nejvýznamnější dominantou je právě komplex Bílého a Červeného zámku spolu s přilehlým rozsáhlým parkem. Za návštěvu také stojí stálá expozice o dějinách zámku a galerie vystavující skvosty původní zámecké obrazárny. Na zámku pobývali taktéž významní hosté jako L. van Beethoven, W. A. Mozart, F. Liszt, N. Paganini, J. Mánes. Pohádkovou atmosféru dotváří anglický park s rozlohou cca 63 ha, založený v roce 1796. (vzdálenost od hotelu – cca 500 m) V internetové anketě Národního památkového ústavu "O nejpohádkovější hrad nebo zámek v České republice" se v r. 2008 zámek v Hradci nad Moravicí umístil jako první v konkurenci 102 historických objektů, když získal 7 401 z celkového počtu 31 925 hlasů. (Třetí místo obsadil moravskoslezský zámek Raduň). Výchozím bodem pohodové procházky je Hotel Belaria stojící v údolí řeky Moravice na okraji Hradce nad Moravicí. Od hotelu se vydáte kolem tenisových kurtů až k mostu, po kterém překonáte řeku. Po výstupu do kopce dojdete na Červený zámek, odkud můžete dojít na nedaleké nádvoří, Hodinovou věž nebo také na Bílý zámek. Z Červeného zámku se po hlavní parkové cestě vydáte k Lisztově návrší, cesta vede bez odboček. Dále navážete na parkovou cestu, kterou jste přišli, a pokračujete po ní rovně až ke skále, kde navážete na modrou turistickou značku. Ta vás lesem zavede až k Bezručově vyhlídce. Zpět se vracíte stejnou lesní cestou po modré značce. Z ní odbočíte vpravo k hradbám, následně vlevo po schůdcích nahoru a ocitnete se v dalším malebném zákoutí parku. Po dřevěné lávce překonáte zbytky starého hradebního příkopu a vrátíte se zpět k výchozímu bodu procházky parkovou cestou kolem Červeného zámku.

Kopřivnice > Technické muzeum Tatra > Muzeum Fojtství > Váňův kámen > Rozhledna na Bílé hoře > Štramberská Trúba > Náměstí Štramberk > jeskyně Šipka > Štramberk ČD

První český automobil - Prezident z Kopřivnice

Délka 6 km, nenáročný výlet

Výlet zahájíte v železniční stanici Kopřivnice. Odtud se přesunete do centra, kde se nachází Technické muzeum Tatra. Po případné prohlídce muzea se vydáte k Muzeu Fojtství. Odtud pokračujete po modré turistické značce, která vás zavede k Váňovu kameni. Od tohoto vápencového skaliska se vydáte až na Bílou horu, kde stojí rozhledna. Dále sejdete po druhé straně Bílé hory tzv. Sluneční stezkou, lemovanou dvanácti slunečními znameními zvěrokruhu až k rozcestí, na kterém se dáte doprava k soše Panny Marie, odkud budete klesat vpravo Bělohorskou ulicí, která vás dovede až k okraji Štramberku a dále ke štramberskému hradu, jemuž dominuje okrouhlá věž zvaná Trúba. Dále sestoupíte po schodech na štramberské náměstí, pod náměstím se dáte doleva stále po modré značce až ke vstupu do Národního sadu na vrchu Kotouči, ve kterém se nachází jeskyně Šipka. Poté již po červené značce pokračujete k vlakovému nádraží ve Štramberku.